פסטה בקרם עגבניות צלויות

 

קחו פסטה משובחת, הוסיפו לה קרם של עגבניות צלויות עם שום, צ׳ילי וריקוטה מחובקים יחד… קיבלתם מתכון פלאים, שתשמחו להוסיף לקבועים שלכם!

 

אחת ההצלחות הראשונות שבשלנים מתחילים חווים, היא הכנה של מנת פסטה. אני זוכרת את ההרגשה הזאת של ההצלחה מגיל צעיר. זה היה רוטב עגבניות פשוט, שלמדתי להכין מארז אגמוני, שהיה החבר של גליתי, אחות של החבר שלי (יוסי). ארז היה מיומן: הוא היה הופך חבילת מקרוני של אסם, פחית קטנה של רסק עגבניות, שמן, שום, מלח ופלפל – למעדן מושלם והיה בונוס – ריח נפלא בכל הבית!

מאז החלפנו את רסק העגבניות הפשוט בעגבניות של ממש, שיכללנו את המתכון, לינק כאן מתחת לתמונה. הפסטות מתוצרת איטליה שנמכרות היום בכל מכולת שכונתית הפכו את המנה הביתית למופת. כחלק משיתוף פעולה עסקי, לקחתי לסיבוב במטבח את הטליאטלה אמיליאנה העשירה בביצים, ש״ברילה״ משווקת עכשיו לקראת שבועות. האטריות החלקלקות עשו יופי של עבודה עם קרם העגבניות ששידכנו להן. מוזמנים לנסות.

SAU_2702

לינק למתכון פסטה ברוטב עגבניות

הרוטב הפעם: קרם עגבניות צלויות וריקוטה במקום לבשל את העגבניות צליתי אותן בגריל עם שום, צ׳ילי ותימין. הן איבדו נוזלים והטעמים שלהן הצטמצמו. ריסקתי אותן לקרם חלק ועז טעמים שאותם עיגלתי עם ריקוטה פרסקה. למה ריקוטה ולא שמנת מתוקה? כי היה חוסר במדפים – אבל והתוצאה היתה נפלאה, הרבה יותר קרמית ובעלת נוכחות, והחלטתי לאמץ.

רגע לפני בישול נכון של הפסטה – זיכרו שתמיד-תמיד הרוטב מחכה לפסטה ולא להיפך!

הפסטה: טליאטלה אמיליאנה מבשלים את סלילי הפסטה בסיר גדול עם שפע מי מלח רותחים לפי הוראות היצרן או עד לדרגת אל דנטה (זה חשוב, קחו בחשבון שהפסטה ממשיכה להתבשל ברוטב). מבשלים את הפסטה אך ורק כשהרוטב כבר מוכן! ולא רגע אחד לפני. מסננים קלות את הפסטה. לא יותר מדי, כי נוזלי הבישול חשובים ועוזרים לפסטה להתעטף ברוטב, לכן לפעמים שומרים מעט ממי הבישול ומוסיפים אותם לרוטב כדי שהשידוך בינו ובין הפסטה יהיה מוצלח יותר.

 

פסטה בקרם עגבניות צלויות וריקוטה

את הריקוטה אני מוסיפה בשתי פעימות: הראשונה כדי לעדן ולעגל את הטעם והמרקם של הרוטב – מוזמנים לטעום ולנגיע למינון הנכון לכם. בפעימה השנייה אני מוסיפה צ׳אנקים של ריקוטה בצלחות ההגשה, כדי להדגיש את נוכחותה במנה וזה כמובן לא חובה.

 

SAU_6308חומרים ל-4 מנות:

1 חבילה טליאטלה

לרוטב:

1 סלסלה (כחצי קילו) עגבניות שרי חצויות

2 כפות שמן זית

4 שיני שום שלמות

2-1/2 פלפלוני צ׳ילי

3 גבעולי תימין

מלח ופלפל שחור גרוס

כ-200 גרם ריקוטה (אני מעדיפה פרסקה)

חופן עלי בזיליקום

 

  1. מכינים קרם עגבניות צלויות: מחממים מחבת צלייה או גריל. מתבלים את העגבניות בשמן זית, שום, צ׳ילי, תימין, מלח ופלפל וצולים כחצי שעה או עד שהן מאבדות נוזלים ומשחימות. מצננים וטוחנים את העגבניות עם כל המיצים שלהן, חומרי התיבול הנוספים וחצי מכמות הריקוטה, בבעד לקבלת מרקם חלק וקרמי. טועמים ומאזנים תיבול.
  2. מבשלים את הפסטה: בסיר גדול עם מי מלח רותחים מבשלים לפי הוראות היצרן או עד לדרגת אל דנטה. כלומר כשנדמה לכם שהיא צריכה עוד דקה.
  3. מרכיבים את המנה ומגישים: מסננים קלות את הפסטה (לא יותר מדי כי נוזלי הבישול עוזרים לפסטה להתעטף ברוטב), מחזירים לסיר ומערבבים עם הרוטב. מעבירים לצלחות הגשה, מפוררים ריקוטה, מפזרים עלי בזיליקום ומגישים.

2 תגובות הוסף תגובה

  1. אור הגיב:

    אפשרי לצלות את העגבניות והרכיבים בתנור במקום על מחבת?

    1. אורלי פלאי ברונשטיין הגיב:

      כן. חום גבוה ממש

תגובות: המקום לשאלות ,רעיונות ותמונות של המנות שאתם הכנתם