פופקורן קרמל מלוח

מתוק ומלוח. זה כנראה השילוב הממכר ביותר, שיש לעולם הזה להציע לנו. לא במקרה כל החטיפים התעשייתיים מבוססים על העיקרון הזה. עזבו אותם על המדפים ובואו, הצטרפו אלינו, אל איגוד הפופקורניסטים האנונימיים. מכורים אבל מאושרים


פופקורן – מכינים אותו בקלות כמו פעם, בסיר עם מעט שמן והילדים יאהבו את זה כל כך. אפילו בלי הקרמל. לחילופין קונים מחנות שמכינה פופקורן באופן דומה. בכל מקרה פופקורן של מיקרו לא עובד טוב. ראו הוזהרתם!

קרמל – אל תפחדו להכין אותו. זה נכון שצריך להיזהר מכוויות, אבל זה ממש לא מסובך. כאן מכינים קרמל עם חמאה כך שזה עוד יותר פשוט, החמאה מאטה את התהליך. אם אתם טירוני קרמל אפשר להוסיף מעט מים לסוכר כדי להאט את התהליך ולהרוויח קצת זמן.

סודה לשתייה – מוסיפה טאצ׳ ומאטה את קצב התקשות הקרמל ובכך עוזרת לנו לצפות את הפופקורן. אז אל תוותרו עליה.

אקסטרה פריכות – האמת שהתלבטנו, כי זה סופר-טעים גם בלי המאמץ הנוסף, אבל דעו שיש כזאת אופציה: מעבירים לתנור ל-120 מעלות, במשך שעה וכל רבע שעה מערבבים.


פופקורן קרמל מלוח

לא ייאמן איך מכמות קטנה כל כך של גרעינים יבשים, יוצא כל כך הרבה פופקורן ריחני, טעים ופריך. השלב השני של ההכנה הופך אותו לזהב טהור.

לפופקורן:

100 גרם גרעיני תירס

1 כף שמן

לקרמל המלוח:

40 גרם חמאה

150 גרם (3/4 כוס) סוכר

חצי כפית סודה לשתייה

1 כפית שבבי מלח אטלנטי

מכינים פופקורן: מחממים סיר גדול עם שמן על להבה בינונית. מוסיפים גרעיני תירס ומכסים (עדיף מכסה זכוכית אם יש). מנערים מעט כדי שהתירס ייעטף בשומן — זה חשוב אחרת הגרעינים נחרכים. אחרי כמה דקות יתחילו להישמע פצפוצים. כשהקצב שלהם דועך והסיר מתמלא, מכבים. מעבירים לקערה ומסלקים גרעיני תירס שלא תפחו.

מכינים קרמל: ממיסים באותו סיר את הסוכר עם 2-3 כפות מים על להבה גבוהה 4 דקות עד לקבלת גוון אחיד בצבע דבש. רק לאחר מכן יש להוסיף את החמאה .

מוסיפים אבקת סודה לשתייה ומערבבים במהירות בכף עץ. מורידים מהאש, מערבבים פנימה בזריזות את הפופקורן כך שכל הפופקורן ייעטפו בקרמל.

משטחים את התערובת על נייר אפייה ומפזרים עליה מלח. מצננים קליל.

מאחסנים בכלי אטום עד 10 ימים (תיאורטית, כי אף אחד לא עמד בפיתוי).

משלוח מנות לפורים: מעבירים לשקיות צלופן ומחלקים למי שאוהבים.

תגובות: המקום לשאלות ,רעיונות ותמונות של המנות שאתם הכנתם